Mohon Aktifkan Javascript!Enable JavaScript

The Pink Panther

Watch pink panther series live stream online - شاهد حلقات النمر الوردى بث مباشر

 


اضغط على الصورة لتشغيل القناة

Boomerang


هو سلسلة من الأفلام الكوميدية التي ترتكز على شخصية شرطي المباحث الفرنسية المتلعثم جاك كلوزو التي بدأت في عام 1963مع بداية عرض أول فيلم الدور نشأ من قبل، وارتبط ارتباطا وثيقا مع، بيتر سلرز معظم الأفلام كانت من إخراج وتأليف بليك إدواردز، والموسيقى من تأليف هنري مانشيني.

على الرغم من استخدام ألقاب في معظم الأفلام في هذه السلسلة، في "النمر الوردي" لا تكمن في شخصية كلوزو، ولكن في الماسة الكبيرة والقيمة الوهمية التي تحمل نفس الاسم الذي هو عنصر المؤامرة في أول فيلم في السلسلة.[1] العبارة تظهر في عنوان الفيلم الرابع، عودة النمر الوردي، الذي فية سرقة الماسة هو مرة أخرى وسط المؤامرة، وهذا الفيلم أيضا شهدت عودة سلرز للدور بعد توقف دام عشر سنوات، الذي أسهم في بعض الخلط بين الشخصية والماسة. هذه العبارة قد استخدمت لجميع الأفلام اللاحقة في هذه السلسلة، وحتى عندما لا وجود للجوهرة في المؤامرة (الماسة لم تظهر إلا في ستة من أحد عشر فيلم في هذه السلسلة).

The Pink Panther is a series of comedy films featuring an inept French police detective, Inspector Jacques Clouseau. The series began with the release of The Pink Panther (1963). The role of Clouseau was originated by, and is most closely associated with, Peter Sellers. Most of the films were directed and co-written by Blake Edwards, with theme music composed by Henry Mancini.

In the films, the Pink Panther is a large and valuable pink diamond which is first shown in the opening film in the series. The diamond is called the "Pink Panther," because the flaw at its center, when viewed closely, is said to resemble a leaping pink panther. The phrase reappears in the title of the fourth film The Return of the Pink Panther, in which the theft of the diamond is again the center of the plot. The phrase was used for all the subsequent films in the series, even when the jewel did not figure in the plot. It ultimately appeared in six of the eleven films.

The first film in the series had an animated opening sequence, created by DePatie-Freleng Enterprises and set to the theme music by Mancini, which featured the Pink Panther character. This character, designed by Hawley Pratt and Friz Freleng, was subsequently the subject of its own series of animated cartoons which gained its highest profile when aired on Saturday mornings as The Pink Panther Show. The character would be featured in the opening of every film in the movie series except A Shot in the Dark and Inspector Clouseau.

آخر تعديل على 23/09/2016

مشاركة المقال

موسومة تحت

كل البلد

موقع أخبار متجددة فى مصر, اخبارى ترفيهى متجدد يومياً اخبار الفن ، رياضة ، سياسة ، راديو وتلفزيون بث مباشر وبث لأهم القنوات العربية والأجنبية وأهم المباريات ..

احصائيات